Priča o radijskim zvezdama i promotivnim aktivnostima radio stanica

Danas je svetski dan radija! O ovom mediju sam dosta pisao, kako na društvenim mrežama, tako na blogu i forumima, ali me je današnje izdanje  magazina Talasanje Radio Beograda 1 bacilo u razmišljanje. Jedna od gošći je bila i Maja Rakovic, preduzetnica koja u svom posedu ima “ Naxi mediju“.  Iako sa mnogim njenim potezima nisam saglasan, ono što se ne može osporiti su načini na koje se ona približava ciljnoj grupi, kako preko radio talasa, tako i akcijama koje njena kuća sprovodi, a o kojima mnogi Beograđani znaju iz neposrednog kontakta sa njom. Međutim danas je u emisiji dala dve izjave koje se međusobno ne poklapaju. Prva je bila da ljudi ne vole kada se dugo govori u programu, te da su na njenoj radio stanici zbog toga govorni segmenti skraćeni na 90 sekundi, a druga je da njen mediji na sve načine pokušava da stvori radijsku zvezdu.

Ljudi su od uvek bili lak plen za propagandnu mašineriju, ali da bi voleli nekoga, neophodno je da se sa tom osobom na bilo koji način identifikuju. Za tu identifikaciju je malo 90 sekundi ograničene kreativne slobode.

Druga stvar koja je neophodna radijskoj zvezdi je jedinstven format emisije koju će voditi i sloboda koju će imati u tome.  Dobar primer na komercijalnim medijima je emisija “ Antidepresiv“ na TDI radiju. U toj formi se ( ne ulazim u kulturu i lično vaspitanje voditelja) dva sata diskutuje o zadanoj temi, na način koji je primamljiv ciljnoj grupi. Takođe su veoma interesantne male vojvođanske radio stanice ( koje ne postoje već više od jedne decenije), gde su se zvezde koje su vodile neke specifične emisije bivale poštovane, u krugu njihovih slušalaca, a za njih su se na nivou tih medija vodile borbe kao za najpopularnije svetske fudbalere današnjice.

Radio u vlasništvu g-đe Rakovic, je kao što rekoh prisutan u društvu, ali zbog praćenja svetskih statistika o željama slušalaca, i formatiranja radio programa u skladu sa istim, knjiški precizno i strogo, zvezda Naxija se neće roditi iako imaju sjajnog komičara Filipa Ugrenovića a od nedavno i internet senzaciju Dinju.

S druge strane Radio Beograd je specifičan mediji koji mora da se obraća velikom broju ciljnih grupa. Svaki voditelj i glumac je zvezda sam za sebe, a slušaoci iste prepoznaju i uvek rado o njima razgovaraju. Mana ovog radija je slabo prisustvo na društvenim mrežama. 

Smatram da bi ideje gospođe Rakovic mogle da doprinesu većoj slušanosti ovog radija, te bih preporučio ( ako ovaj tekst bilo kada bude čitao neko od ljudi iz javnog servisa), da unajme ovu damu u svojstvu konsultanta. Dok bi uređivačka politika Naxi radija morala da se promeni kako isti ne bi bio samo kopija nacionalnih jukeboox radio stanica, već mediji koji u potpunosti opravdava sve fantastične ideje svoje vlasnice.

Slični tekstovi:

Tajna popularnosti Radija S ( S1 )

Šta slušaju Beograd i Srbija

Tajna popularnosti Radija S ( S1 )

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s