Saveti za efikasno korišćenje društvenih mreža

Društvene mreže su postale dominantan deo svakodnevice mnogih ljudi. Poslovna i privatna komunikacija, zabava i samopromocija su najčešći razlozi za prisustvo više od milijarde ljudi na ovim platformama. Zato ćemo u ovom tekstu izneti neke činjenice, savete i mogućnosti na društvenim mrežama.

 

Odnos prema ličnoj privatnosti i ugledu – brendiranje sebe

Mnogi ljudi imaju potrebu za postavljanjem određenih sadržaja i reagovanjem na objave drugih korisnika. To je prirodno, ali način na koji svako od nas to radi mnogo utiče na sliku koju stvaramo o nama. Čak i ljudi koji ne prihvataju nepoznate im osobe, u svom krugu prijatelja imaju one koje ih slabo poznaju u privatnom životu, tako da i u tim slučajevima treba obratiti pažnju na sadržaje koje plasiramo. Sa druge strane, potrebno je da u svakom trenutku imamo svest o tome da je svaki korisnik medii sam za sebe, koji deluje u krugu svojih pratilaca.

Stvari koje mogu negativno uticati na vašu reputaciju su:

– Vulgarno izražavanje i javno vređanje vaših pratilaca ili ljudi po bilo kom osnovu;

– “ Istresanje“ negativne energije, u statusima, tvitovima i ostalim objavama. Umesto toga bolje je sabrati se i ako osetimo potrebu javno da iznesemo problem, uraditi to argumentovano. Dobar argument predstavlja oružije kojim se nervozni šef, birokrata na šalteru ili bilo koji drugi problem može pobediti!

– Učestali postovi. Ukoliko često plasirate bilo kakve sadržaje, ljudi će prestati da vas prate, jer će usled vaših postova, doći do zatrpavanja njihovih novosti, ( Neews feed-ova ili početne strane) što će za posledicu imati brisanje vas iz liste prijatelja ili ako su upućeniji korisnici, onda će samo prestati da vas prate… Dakle, ako spadate u ovu kategoriju, ovaj način korišćenja društvenih mreža, može samo vama da donese negativan publicitet iako je očito da želite suprotno.

– Deljenje fotografija  dece! Setite se slučaja iz 2015 godine, kada je dete bilo kidnapovano samo zahvaljujući fotografijama na društvenim mrežama! Mnogi, posebno mladi roditelji, imaju potrebu da sa svima podele napredak u razvoju svog potomstva, ali postavljanje slike deteta kao inicijalne slike na profilu, čija vidljivost ne može da se ograniči, zaista nema smisla. Ukoliko već objavljujete fotografije mališana, obavezno ograničite vidljivost istih! U današnje vreme bi članak o privatnosti i bezbednosti na Internetu, morao da se nalazi u svakom ozbiljnom priručniku roditeljstva ili podeli roditeljima još u porodilištu.

17690619_10212420092968172_1143246443_n
Drage dame, vratite se na čitanje teksta 🙂 ovo je samo slika koja ilustruje redove sa leve strane…

– Reklamiranje stranica preko slike. To se postiže stavljanjem zastav
a Srbije, Hrvatske i BiH, tako da ispod svake bude neka viralna radnja i logo stranice. Na primer: Srbija = share, Hrvatska = like i BiH = komentar. Važno je da se rotiraju glagoli kod zastava kako bi se prikupio što veći broj delilaca slike i time novih fanova stranice. Isti princip kao i kod: „Ako voliš brata podeli ovo“ slike na kojima se takođe nalazi logo stranice… Ljudi takve fotografije naivno dele i time kod svojih istomišljenika koji su takođe naivni izazivaji lajkove.

Činjenice o društvenim mrežama

Registracija je besplatna, pružaju brojne mogućnosti pritom zarađuju ogroman novac. Kako??? Marketing!

Pokušajte da ovaj tip sajta shvatite kao program. Jedna komponenta tog programa je zadužena za analizu aktivnosti i preferencija korisnika. Facebook je još 2011 godine priznao da prati korisnike u cilju analize preferencija radi plasiranja reklamnog sadržaja. Taj se postupak vrši tako što se analiziraju reakcije korisnika na određeni tip objava, sadržaji koje plasira, i informacije koje ostavlja o sebi. Društvene mreže imaju mogućnost da prate aktivnosti korisnika i na drugim sajtovima koje on posećuje, a gde se nalazi npr Facebook Like „dugme. Ovo zvuči zastrašujuće, ali je realno i ne postoji razlog za paniku, već samo oprez.

Saveti za efikasno korišćenje društvenih mreža

Mogućnosti na društvenim mrežama

Ljudi koji koriste npr Twitter čine jednu veliku zajednicu. Svaki post može da postane viralan ( da ga drugi korisnici masovno dele ), ukoliko smo dovoljno kreativni, upotrebimo dobar hashtag i ako nas prate popularni twitteraši. Pored toga, velika je mogućnost da se po raznim grupama povežemo sa ljudima koji imaju sličan posao ili interesovanja kao mi, kako bismo razmenil iskustva.

Moje pozitivno iskustvo je sa dvoje divnih ljudi zaposlenih na radiju. Naime, nekoliko puta je ono što sam ja napisao pročitao i Zoran Modli u njegovoj emisiji “ Zakon akcije i reakcije „, a Tanja Milekić iz Radio Beograda je omogućila da se za konferenciju koje je organizovalo udruženje u kome sam trenutno angažovan ( zahvaljujući objavama na društvenim mrežama i blogu ), čuje na Radio Beogradu.

Dakle, ukoliko ih pravilno koristite, ove platforme vam mogu biti od koristi za posao, povezivanje sa ljudima, samopromociju ( koja vam čak može doneti i radno angažovanje ) i zabavu, ali ako niste oprezni, one vam mogu stvoriti nevolje. Zato ih treba posmatrati kao platformu, a sebe kao medii na istoj.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

WordPress.com.

Горе ↑

%d bloggers like this: