Garancija na tehničku robu u Srbiji ( rečeno i prećutano)

Iako tehnika napreduje munjevitom brzinom, kvalitet iste rapidno opada. Stariji čitaoci znaju za usisivače i pegle koji su trajali i po nekoliko decenija, a mnogi današnji uređaji jedva sastave garantni rok. Zašto? Živimo u doba hiperprodukcije svega. Novac je u osnovi svih društvenih odnosa, tako da je korišćenje skupih materijala za kreiranje proizvoda besmisleno, jer je potrebno da potrošač posle izvesnog vremena ponovo kupi isti uređaj. Kupovina novog uređaja je nužna samo ako stari nema mogućnost popravke. Ali šta ako se telefon koji ste kupili pokvari za vreme trajanja roka predviđenog garancijom? Ukoliko niste upućeni u prava i obaveze koje imate kao potrošac, predlažem da nastavite da čitate redove koji slede.

Garancija na kupljeni proizvod, predstavlja obećanje trgovca da će kupljeni uređaj, u slučaju kvara biti besplatno servisiran u propisanom garantnom roku.

U slučaju kvara, kupac ima pravo na popravku ili zamenu uređaja, a u nekim slučajevima se može iskoristiti pravo na povraćaj novca.

Da bi vam uređaj koji ste kupili bio popravljen, neophodno je da su zadovoljena dva uslova:

1. Da aparat nema mehaničkih oštećenja;

2. Da imate fiskalni račun i ( ako postoji ) dokument o garanciji.

 

Iako zakon o zaštiti prava potrošača propisuje da se uređaj može reklamirati bez ambalaže, mnogi prodavci preporučuju da se ista sačuva.

Na uređaje kao što su telefoni, računari, kuhinjski aparati i slično, minimalna garancija iznosi 2 godine. Mnogi mali servisi mobilnih telefona i manje prodavnice krše Zakon o zaštiti prava potrošača i daju garanciju od godinu dana ili čak 6 meseci, a aparati su im neretko skuplji nego kod konkurenata koji poštuju Zakon. Zbog toga je pri kupovini neophodno raspitati se o garanciji. Ako kupujete nešto što vam je vażno, onda zaobiđite sve prodavnice koji vam nude takvu garanciju

Sa druge strane, prodavac vam neće reći da ako kupite nov telefon, samo uređaj podleže dvogodišnjoj garanciji. Baterija, punjač i slušalice se smatraju potrošnom robom, te je za njih period garantovanja 6 meseci, osim ako proizvođač nije naveo drugačije.

Ukoliko je garancija dve godine, onda se uglavnom daju samo fiskalni računi, a ako. Je ona duža, onda se popunjava garantni listić. Ovo pravilo može biti izuzetak.

Postupak reklamacije:

Kupac donosi ili specijalizovanom kurirskom službom šalje uređaj na reklamaciju. Tom prilikom je u obavezi da ostavi kontakt telefon ili mejl. Od momenta prijema robe, počinje da teče rok od 8 dana za vreme kojeg ovlašteni servis donosi odluku o daljem postupku i obaveštava kupca. Potom sledi dogovor i rok od 45 dana za izvršenje istog.

Moja dosadašnja iskustva sa reklamacijama su pozitivna. Skuplje tehničke aparate kupujem samo u pouzdanim radnjama, a garancija je jedna od stavki o kojoj se raspitujem. Nedavno sam u jednoj radnji pronašao hard disk velikog kapaciteta po povoljnoj ceni, ali kada sam pitao prodavca za garanciju, saznao sam da je ona godinu dana. Ljubazno sam ga pozdravio i u toj radnji nastavio da kupujem samo CD-ove i krpe za čišćenje računara.

Dakle iako je kvalitet tehnike u Srbiji loš, imate mogućnost da se zaštitite po osnovu Zakona ali i vlastitog opreza. Bolje garancija u ruci, nego uređaj u kanti ( ako može da stane ).

 

Kakva su vaša iskustva sa reklamacijama? Čuvate li račune?

 

 

 

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s