Šta je publika mogla da nauči od menadžmenta vojvođanskih radio stanica?

Od malena sam voleo da slušam radio. Ovaj mediji me je privlačio muzikom, sadržajem i kvalitetnom produkcijom, koja uspešno nadomešćuje nedostatak slike. Mojim sazrevanjem, menjao se i izbor frekvencija koje sam memorisao na svom telefonu ili na kojima mi je skala prijemnika bivala podešena, ali sada želim da vam ispričam priču o cvetanju kasnije uvenulih vojvođanskih radio stanica, koja je poučna jer pokazuje koliko je loša stvar odluka doneta usled zanosa dobrim poslovnim rezultatima

Radio Šajkaška je bila verovatno najslušanija radio stanica 2000-e godine u Bačkoj. Mogla se čuti na prostorima gotovo cele Bačke i dela Banata na frekvenciji 104,2. Bila je veoma slušana, posebno van granica čujnosti ostalih novosadskih radio stanica sa ovom vrstom muzike. U mom mestu se dešavalo da ovaj radio možete da slušate i bez prijemnika, jer je iz mnogih dvorišta odjekivala muzika sa ovih talasa. Radio je promenio vlasnika godinu dana kasnije, a tim je sa Šajkaške prešao na 107 ( a kasnije 94,0 mh-z ), na takozvani Puls radio, koji je zbog konkurencije ugašen maja 2004 godine.

Radio Suton je bio inovativan u odnosu na Šajkašku jer je donosio više kontakt programa, više interakcije i upadica voditelja i voditeljki koji su bili dopadljivi publici. Pored toga, Suton je bio specifičan i po muzičkim emisijama, koje Šajkaška i Puls nisu imali ( izuzev Riste Trivunovića i njeggove izvorne – šargijske emisije, koja se nekako paralelno emitovala na sve tri radio stanice ). Pored toga Suton je imao i emisiju Bumerang, koju je vodio humorista Gojko Todorović. U njoj su se mogle čuti specifične šale ( 18+ ) u večernjem terminu. Repertoar ovog radija je bio mnogo širi u odnosu na Šajkašku. Suton je nastao na 92,7, a zatim je zbog bolje čujnosti prešao na 90,1. Greška Braneta i Dragane Krndije, i Bojana Regeneca bila je u prevelikom zaletanju. Naime, u drugoj godini rada, ovaj radio se nekoliko meseci mogao slušati i u Beogradu na 103,3 a kasnije, svega nekoliko dana na 90,6mhz. U Beogradu je tada slobodnu frekvenciju bilo teže naći nego parking mesto u centru grada, pa je zbog toga ubrzo konkurencija pojela ovaj radio. On je nastavio da radi na području Vojodine, i nekoliko meseci kasnije, kada se malo finansiski oporavio, menadžment je doneo novu pogrešnu odluku. Otvoren je Radio Suton 2. To je bila radio stanica zabavne muzike, koja je radila od leta 2003 do proleća 2004 godine. Tada je ovaj radio ugašen, a prvi program ukida voditeljske smene i na njemu nekoliko meseci ide samo muzika u kombinaciji sa jednom reklamom. Takozvani zastoj u emitovanju. Kada su se malo oporavili, vratilo se troje voditelja – dva voditelja i voditeljka, koji su pokrivali celodnevni program. To je tako funkcionisalo nekoliko meseci, dok menadžment nije doneo odluku da program ovog radija plasira putem satelita. U avgustu 2004 godine, ova namera je ostvarena. Radio je funkcionisao do januara naredne godine, kada odlazi u istoriju. Zanimljivo je da je ovaj radio menjao lokaciju. Prvo se emitovao iz Šajkaša, zatim iz Novog Sada, da bi poslednj dane, tj dane od kako se program nastavio posle zastoja, emitovao iz Savinog Sela, mesta koje se nalazi u Opštini Vrbas.

Loše odluke menadžmenta vojvođanskih radio stanica.jpg

M ( TOP ) radio Kula Ovaj radio je veoma interesantan jer je jedini doživeo reinkarnaciju a imao je najbolniji pad nakon veoma kratkog uspona. Paralelno sa zastojem u programu Suton radija, nastao je kulski M radio. Mislim da je vlasnik istog nekadašnji zaposleni na radio Kuli. Radio je nastao i mirovao tokom 2004 godine. Njegova muzička koncepcija je bila veoma slična radio Kuli s tom razlikom što je ovaj bio sadržajniji. Ali, dobri poslovni rezultati i nedostatak iskustva nisu dobra kombinacija. Tako je u aprilu i maju 2005 nastao M TOP radio, koji je imao dva programa. 91,3 M Top 1 – folk muzika. 98,0 M TOP 2 zabavna muzika. Zanimljive su dve pojedinosti.
– Na ove dve radio stanice radili su voditelji i voditeljke već propalih radio stanica;
– Frekvencija drugog programa M TOP i Suton radija je bila ista.
Odnos koji je menadžment imao prema ovoj radio stanici, bio je jasan pokazatelj dobrih poslovnih uspeha i dominacije koju oni žele da sprovedu. Pored reklama i veoma brojnog tima, to je bilo vidljivo i u emisijama ovog radija. Ali, taj koncept se nije dugo održao i nakon samo nekoliko nedelja drugi program je počeo da prenosi prvi, dok se oba nakon nekoliko dana nisu isključila uz šuštanje.
Ali za razliku od ostalih, ovde se priča ne završava, ovaj radio se nakon nekoliko meseci vratio i nastavio je da radi kao M nekoliko godina. To pokazuje da je svaki pad zapravo iskustvo, i da je važno da se steknu uslovi da se nastavi dalje sa jednom naučenom lekcijom više.

Ukoliko ovaj tekst bude pročitao bilo ko ko je radio na nekoj od ovih stanica ili poznaje nekoga, bilo bi mi drago da sa nama podeli svoja iskustva u komentarima.

Kada se sve sabere i oduzme, to vreme je za slušaoce bilo dobitno, ali se menadžment dovijao za što veće parče kolača. Svakako im nije bilo lako da se izbore sa svim parametrima, budući da su sponzori i donacije bili jedini izvori prihoda jer u tom periodu nije postojao SMS koji se naplaćivao po visokim cenama. Period i radio stanice koje su praktikovale ovaj medtod, u ovom tekstu nisam spomenuo, jer ih nisam slušao. Bilo mi je interesantno da pratim promene na gore navedenim stanicama, koje su bile veoma dinamične.

Pročitajte još:

Šta slušaju Beograd i Srbija

Tajna popularnosti Radija S ( S1 )

 

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s