Društvene mreže i predizborna tišina

Iako u elektronskim medijima nebi smeo da se tokom predizborne kampanje emituje propagandni materijal političkih partija, postoji „rupa“ u zakonu – društvene mreže. 

Ljudi su na njima uvek prisutni jer je veći deo populacije stalno online, a specifičnost marketinga na društvenim mrežama se ogleda u činjenici da isti podrazumeva mogućnost targetiranja različitih ciljnih grupa po odabranim kriterijumima. Npr, ukoliko su izbori za predsednika ili predsednicu mesne zajednice u Bajmoku, osoba zadužena za plasman oglasa će targetirati sve Bajmočane i Bajmočanke koji imaju više od 18 godina. Ali, pošto je ovaj vid oglašavanja ujedno i neki vid ličnog obraćanja jer će samo ta kategorija ljudi, prilikom prelistavanja objava svojih prijatelja da vidi sponzorisan post od strane te političke partije ili neke druge stranice koja je rešila da promoviše istu.

Na taj način izborne tišine zapravo nema iako ona postoji u zvaničnim medijima. Kampanja se zvanično završava poslednjeg dana izbora u 19-59.59 ali je nemoguće zaustaviti tu stihiju objava, čak i ako bi se od strane posmatračkih organizacija strogo kontrolisali profili političkih partija na društvenim mrežama.

Pored toga nikako nesmemo zaboraviti slobodu govora građanki i građana na društvenim mrežama koja NESME da se ograničava, osim u delu koji se kosi sa Zakonima ili ugovorima koji su potpisani sa kompanijom / organizacijom u kojoj osoba radi.

Zbog toga je izborna tišina u stvari postala prigušena izborna kampanja na društvenim mrežama, koje su sjajna platforma za širenje različitih ideja, pa i onih političkih. Naravno, čak i da stranka ne želi da krši ovo pravilo, ona ne može imati kompletan uvid šta njene pristalice dele na mrežama i zbog toga je pitanje koje se postavlja u medijima o smislu izborne tišine u eri kada je svaka osoba medii veoma smisleno.

Šta vi mislite o ovoj temi?

Pročitajte još:

Politizacija manjinskih grupa

Dok čekamo Tita

POZIV NA SARADNJU

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s