Lažne vesti

Internet je uneo velike promene u naše živote, a jedna od njih je komunikacija, odnosno interakcija. Pojavom društvenih mreža i pristupačnošću hostinga ili mgućnošću otvaranja besplatnih blogova i sajtova, svaki građanin i svaka građanka, bez obzira na godine ima svoj mediji, dok istovremeno primaju veliku količinu informacija od strane drugih medija sličnih njoj/njemu… Takav vid reverzibilne komunikacije ostavlja prostor za brojne reakcije. Zbog toga su odjeci na društvenim mrežama i ostalim mestima gde je moguće izraziti sopstveni stav vidljiva i često odjekuju poput bombi. 

Sa druge strane, savremeni načini brzog života i prijem velikih količina informacija nas navode da tek po koju filtriramo ili je dodatno istražimo, te zbog toga ne čudi širenje lažnih vesti po Internetu. Lažne vesti nekada mogu da zbune i one koji se profesionalno bave novinarstvom da objave istu u mediju na kome rade. Primera širenja lažnih vesti je mnogo, a mnogi ljudi i organizacije su bar jednom ispali žrtve lažnih vesti.

Šta je potrebno da bi se to zaustavilo?

Lažne vesti se ni na koji način ne mogu zaustaviti, ali svako od nas može da ograniči sebe u plasiranju istih i na taj način da spreči širenje dezinformacija u svom krugu vidljivosti, što utiče na kredibilitet osobe. Koliko ljudi na društvenim mrežama koju su vam bliski ste prestali da pratite jer dele različite vesti sa ne proverenih sajtova?

Svest o interakciji i slobodi izbora sadržaja koje pratimo, su nam prednost, ali sa druge strane potrebna nam je kritička svest i obazrivost ka onome što delimo. Pre plasmana bilo kakve informacije, važno je proveriti je iz više izvora, pokušati da je sagledamo iz više uglova i samim tim doneti odluku o deljenju iste. Deljenjem informacija koje nismo proverili, narušavamo kredibilitet ali i drugima plasiramo netačne informacije.

Lažne vesti svakako postoje i u tradiconalnim mediima ali postoje i oni koji žive od lažnih vesti ili od cliyck bite članaka ( članaka sa izazovnim naslovom – NEĆETE VEROVATI ŠTA SE DOGODILO KADA JE ZAGRIZAO JABUKU ). Takvim vestima se samo ruši kredibilitet određenog medija a jednom srušen kredibilitet je teško vratiti.

Sa druge strane, Internet nije jedini medii koji je pogodan za širenje lažnih vesti. Tu su i propagandni mediji i tabloidi koji podstiču dezinformacije u cilju zabave ili manipulacije stanovništvom.

Za kraj vam predlažem da pogledate jednu zanimljivu kolumnu o lažnim vestima iz ugla Borisa Malagurskog.

Pročitajte još:

ODNOS ŠMINKE I ISTINE

Šta slušaju Beograd i Srbija

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s