Zašto kanali i stranice brendova nemaju veću popularnost na društvenim mrežama

U u emisiji „Zakon akcije i reakcije“, 852, bio je prilog gospodina Nešovića Gde su brendovi na Youtube? Osećam potrebu da napišem nekoliko svojih opažanja na ovu temu, koji i nisu u velikoj meri vezani za ono što je pisac izneo…

Mnogi brendovi se svojski trude da budu prisutni na toj platformi, ali po mom skromnom mišljenju, tu dolazi i do još jednog problema – zasićenosti. Kada prošetate gradom, videćete hiljade bilborda, izloga, vozila i sličnih površina sa propagandnom porukom; isto važi i za medije i društvene mreže ( pa iz tog razloga ne mogu da razumem ljude koji lajkuju stranice industrije prehrane, kućne hemije isl. ili još gore prijavljuju se na eventualne mejling liste ovih kompanija). Svestan sam važnosti koje reklame imaju, ali Youtube je sajt gde ljudi dolaze da nešto nauče, gledaju mačke, čuju neku pesmu i tome slično – dakle mesto gde korisnik SAM bira šta gleda. Baš iz svih tih razloga, smatram da brendovi za sada nemaju šanse. Čak i da se npr. najomiljeniji keks u Srbiji počne oglašavati sa videima u kojima bi se na zanimljiv i kreativan način iznosili recepti za kolače i torte od istog, to ne može da gađa široku ciljnu grupu, tako da se u top 100 kanala ne bi mogao naći.

Zato smatram da je dobra stvar partnerski odnos youtubera sa nekim brendom. Npr Yasserstain i jedna veoma poznata kompanija, koja ne ograničava njegovu kreativnost, ali ga obavezuje da se u klipovina pojavljuju njihovi proizvodi. On je pravi primer kako se kreira brend na ovoj platformi a i održava prisustvo tuđeg.

Dosta „visim“ po Youtubu i vidim da se mnoge firme svojski trude, ali da njihova komunikacija ZA SADA nema osnov da postane viralna.

Mada kreativnošću se sve može postići, a strategija koju je Youtube osmislio a g-din Marko lepo objasnio bi mogla da pobije sve što sam gore napisao, pa možda i mene da motiviše da postanem pratilac kanala koji promoviše prašak za veš zbog veoma interesantnog p.r. sadržaja, koji bi se možda, kako i sam autor kaže objavljivali u nastavcima…

Napomena: Moj komentar koji ste pročitali/e objavljen je u sledećem nastavku Zakona akcije i reakcije. Celu emisiju možete poslušati na:

 

Pročitajte još:

KAKO SAM POBEDIO NELJUBAZNU BOLNIČARKU

Lažne vesti

POZIV NA SARADNJU

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s