Šta bih uradio kao preduzetnik na društvenim mrežama?

Mnogo je statistika koje ukazuju na benefite povećan profit kompanija koje svoje proizvode i usluge promovišu ili distribuiraju na društvenim mrežama. Broj naloga korisnika i korisnica ovih platformi je ogroman i one se posmatraju kao alternativa mejn strim medijima, ali su one ujedno i daleko jeftiniji način za oglašavanje.  U ovom tekstu želim da podstaknem ljude koji se nečim bave da se u većoj meri promovišu na društvenim mrežama. 

Pokušao bih da se povežem sa svim relevantnim ljudima i stranicama iz oblasti kojom se bavim.
Kreirao bih kvalitetne postere i fotografije za Instagram. Kvalitetnije fotografije donose više lajkova. Na fotografijama ne bih samo predstavljao kompaniju već bih u kratkim crtama povremeno delio nešto od svog znanja, kako bi pratioci stekli poverenje u mene.
trudio bih se da uvek odgovorim na poruke, i da reklamacije servisiram na adekvatan i pošten način jer je kvalitetno servisiranje reklamacije zapravo veliki plus za kompaniju, koji u nekim slučajevima može da donese daleko veći profit ali i ugled.
Svojim klijentima bih davao neke sitne poklončiće ili popuste ukoliko bi tagovali moju kompaniju uz svoje iskustvo, a ukoliko bi moja kompanija bila restoranm, to bih činio tako što bih iskoristio fenomen fotografisanja hrane i selfija. Dekle ljudi bi u mom restoranu dobili popustić ili neku sitnicu za svaki selfi označen u Insta Stori-ju ili u objavama na drugim društvenim mrežama jer bi takvi potezi zasigurno privukli nove mušterije.

Primeri ljudi koji su ostvarili uspeh na društvenim mrežama a za koje znam.

Ne ulažeći niukakvu analizu sadržaja i diskusiju o onome što rade, navešću neke ljude ćijem se radu divim. Istaći ću ono što znam o njima.

Vladimir Miletić – Kada govorimo o ovom čoveku teško je da ne budemo subjektivni. On je osnivač sajta Ekonomija uspeha   Poznat je i po Fejsbuk stranici Dnevnik jednog direktora, a aktivan je i na ostalim društvenim mrežama. Preporučujem njegov SoundCloud potkast „A kako može“. On je ekonomista, direktor i motivacioni govornik koji internet prostor koristi za širenje ideja o poslovnom uspehu. On motiviše ljude da se počnu baviti preduzetništvom i pokušava da im pruži podršku da svoje ideje realizuju.

Milan Trbbojević – Iako me knjigovodstvo ne zanima, pratim njegov nalog na Instagramu. Način na koji vodi svoj profil ga baš kvalifikuje kao jednu od inspiracija za nastanak ovog teksta. Milan vodi knjigovodstvenu agendiju „Knjiški moljac“ i osnivač je sajta FT1P. Ime sajta koje aludira na čuvenu rečenicu Indeksovog pozorišta koju je izgovorio lik Mice Ubice Fali ti jedan papir (ft1p) je pokazatelj da se i knjigovodstvo može raditi na interesantan način. Misija njegovog sajta je da posavetuje preduzetnike i preduzetnice vezano za neke od propisa, ali pored toga, sajt je sjajna reklama za ono što čovek primarno radi.

NIKAD NEMOJ PRESTATI DA POSTAVLJAŠ PITANJA
Nikad nemoj prestati da postavljaš pitanja

Sandra Silađev ( Dinja ) – Ona na specifičan način analizira muško – ženske odnose, razne životne situacije i roditeljstvo. Veoma lako ulazi u svoje uloge, a na Instagramu i Youtubu je prati veliki broj ljudi. Nju je online marketing doveo do radija i otvorio joj mnoga vrata ali i srca. Naravno, Dinja ima i mnogo hejtera, ali to je prirodna stvar u zemlji sa toliko nezadovoljnih ljudi.

Društvena društvena dinamika u službi zavođenja – treninzi za muvanje. Iako nisam pristalica takvog rada a pogotovo metodologije koja se koristi i načina realizacije seminara, ovi momci rade sjajnu promociju na društvenim mrežama. Način na koji oni vode svoj Instagram nalog je još jedan od način pravilnog vođenja profila na društvenim mrežama. Oni ćesto iz svog ugla obrađuju određene teme koje su usko vezane za muško ženski odnos. Način na koji to rade je jasan poziv svim mladićima i muškarcima koji žele da priđu devojkama, da im dođu na seminare ili kupe neke od snimaka istih.

To su samo neki od uspešnih ljud koji su iskoristili online marketing na pravi način. Postoje i drugi jutuberi i Jutuberke koji su uspešni ali oni je Dinja kao nešto specifično namerno navedena u ovom tekstu. Ona pored harizme ima izraženu umetničku crtu a povrh toga je i profesionalna glumica. Time daje odgovor na pitanje koje postavlja Vladimir Miletič „a kako može“!

najskuplja-igrac48dka.jpg
NAJSKUPLJA IGRAĆKA ZA MOJE DETE

 

Poučeni ovim primerim, shvaamo da je važno da ulažemo u naša znanja iz produkcije, dikcije i savladamo alate koji se koriste na društvenim mrežama jer na taj način možemo najbolje da dođemo do ljudi ali i oni do nas. I iza ovih ljudi je puno rada i znoja ali i malo „sreće“ da ih primeti neko ko će da podeli njihov rad. Zato su oni u ovom tekstu iskorišćeni kao primeri dobre prakse a i da se nešto poput knigovodstva može učiniti pristupačno svim ljudima.

Razmislite o tome kada budete razvijali ideje o pokretanju i promovisanju sopstvenog biznisa.

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s