Ljubav prema poslu jača od prepreka

Zamislite samo koliko je ljubavi i entuzijazma potrebno da jednu radijsku emisiju bez sponzora montirate i vodite po hiljadu puta! Koliko se samo dramatičnih i manje dramatičnih stvari dogodilo za više od hiljadu nedelja emitovanja emisije Zakon akcije i reakcije?

Kada govorimo o radiju u Srbiji obično nam padaju na pamet Muzički formati koji svoje slušaoce tretiraju kao bezličnu masu nedovoljno inteligentnu da zadrži pažnju više od 30 sekundi ali i na radio Beograd, Novi Sad i još neke manje privatne radio stanice koje svojim slušaocima nude korisne i edukativne informacije, Dakle, veći deo onoga što bismo mogli da nazovemo mejnstrim radiom je zatvoreno za nove stvari. Sve ovo pričam kako bismo shvatili koliki su izazovi sa kojima se suočava Zoran Modli, autor emisije Zakon akcije i reakcije, koja se u subotu 21. Decembra čula po hiljaditit put.

Šta slušaju Beograd i Srbija

U zvaničnom delu emisije, nema reklama za medikamente, a sam voditelj verovatno nikada nije pričao samo trideset sekundi ali je uspeo da zadrži pažnju slušalaca  ali ne i medijskih formata i režimskih medija ( iako ne govori o politici na eksplicitan način ).

Ova emisija priča svoju priču. Nove tehnologije i naučna dostignuća, uz društvene teme i neizostavnu avijaciju, ali ima tu još po nečega. Sve je to začinjeno pozitivnom energijom i muzikom. Moglo bi se reći da u njenu ciljnu grupu spada svako ko je radoznao. Način na koji se u emisiji govori i na koji se objašnjavaju neke stvari je razumljiv svima i to je jedna od posebnih draži.

Da li radiju stvarno nije potrebna kreativnost?

Prvi ZAIR emitovan je 25. marta 2000. godine, na radiju Beograd 202. Ali silom prilika on se nije vezao niti za jednu radio stanicu, već je od 70 izdanja pronašao sigurnu luku na sajtu Modli.rs, povremeno ploveći talasima radio stanica koji ga reemituju. Naredne godine ova emisija  slavi punoletstvo na sajtu modli.rs.

Ukoliko pogledamo spisak emitora ove emisije, videćemo da se njihov broj menjao iz godine u godinu. Prestanak postojanja određenog medija ili ne uklapanje emisije u uređivačku politiku su najčešći razlozi za prestanak saradnje. Ali neumorni radijski stvaralac nekako uvek pronađe put do svojih slušalaca. On i sam kaže da njegove emisije prate oni koji slušaju a ne osluškuju radio tako da je ZAIR-ov sajt sigurno mesto gde se može pronaći emisija.

Upornost i istrajnost ovog čoveka koji 20 godina neumorno stvara svoju emisiju koja nekako živi sa svojim slušaocima i iz nedelje u nedelju prati aktuelne trendove je jedan od onih pokazatelja da u Srbiji može da opstane kvalitet ali je potreban trud i entuzijazam. Odustajanje nije rešenje, već pronalaženje alternativnih puteva koji vode ka cilju a to su u ovom slučaju slušaoci.

Blogopedija – Baza blogova

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

WordPress.com.

Горе ↑

%d bloggers like this: