Mediji i izbori

Demokratija je vladavina naroda. To u našem društvu znači da narod donosi odluke ko će ga zastupati u naredne četiri godine u političkom živvotu zemlje. Politika u sistemu kao što je naš ima veliki uticaj na sve svere života. Ali participacija građana i građanki u političkom životu jedne zemlje se vrši na osnovu jedne veoma bitne stavke – informisanja.

Mnogi ljudi ne shvataju koliko je zapravo bitno da informacije kojima raspolažu budu tačne jer zahvaljujući njima donose odluke. Te odluke mogu biti male poput toga gde kupiti vruć hleb ili krupne oko kupovine stana. Kao što u slučaju hleba prvo pitamo osobu koja ga prodaje, a u slučaju stana proveravamo izgled, vlasništvo, prethodna dugovanja i slično, tako i u političkom životu treba da proverimo kome dajemo glas. Ali tu imamo jedan veliki problem – neobjektivnost medija

Još od samog nastanka medija, političari su ih eksploatisali za potrebe svoje promocije. Taj fenomen se verovatno najbolje vidi u drugom svetskom ratu, a kod nas se priča o kontroli medija tokom 90 ih i surovom Ministarstvu informisanja.

Šta slušaju Beograd i Srbija

Većina medija, uključujući i Javni servis se prilagođavaju vlastima i potpuno ili gotovo potpuno su zatvoreni za opoziciju. Svedoci smo da neki mediji koriste uličnu retoriku te političke protivnike vlasti optužuju da su ukrali milione, dok im sa druge strane ne dozvoljavaju da stanu pred njihove kamere i odgovore na te optužbe.

A tu su i opozicioni mediji. Iako oni zvanično to nisu, najčešće se vlast zatvara za njih. Političari ne dolaze na gostovanja, a prilikom postavljanja pitanja oni često izbegavaju odgovore.

Da li radiju stvarno nije potrebna kreativnost?

Takva podela u medijima se dosta reflektuje i na društvo. Većini ljudi koji podržavaju vlast će opozicija biti mrska do te mere da će se nervirati čak i kada opozicija ukaže na kršenje zakona od strane vlasti. Sa druge strane, većina ljudi koja ne podržava vlast će pronaći zamerku čak i kada vlast uradi sve kako treba.

Politika je danas postala poput religije jer ljudi veruju i svađaju se oko stvari koje nisu videli, već su za njih samo čuli u nekom od medija, ili što je još gore tabloida.

Ove moje navode potvrđuju i istraživanja koja pokazuju da se u Srbiji najviše kupuju baš ti tabloidi a da su njihovi sajtovi pri vrhu posećenosti.

Problem je u tome što sredine gotovo da nema. Slaba ekonomija i veliki uticaj politike ili interesa vlasnika, kojima taj mediji nije ništa drugo do sredstvo za razračunavanje sa onima koji ugrožavaju interes tih vlasnika medija. Zbog toga je zaista teško reći da postoji nezavisan mediji.

Da nema Interneta, moglo bi se reći da je situacija gora nego 90-ih. Ali problem je u tome što veći deo čitalačke publike nije dovoljno zreo da razlikuje utvrdi koji je sadržaj kredibilan a koji samo potpiruje njihova uverenja, pišući veoma ružne stvari o političkim neistomišljenicima, pritom ne iznoseći dokaze.

Kako sam pobedila nasilnika? ( price iz zivota )

I pre nego što završimo, hajde da se osvrnemo na strane medije koji rade u Srbiji. Ukoliko mene pitate, smatram da je kredibilitet „Slobodne Evrope“, „Sputnjika“ i „Glasa Amerike“ ugrožen time što ne govore kritički o politikama zemalja iz kojih dolaze, čak i kada to treba da čine. Sa jedne strane, to se može protumačiti kao patriotizam, ali sa druge se možemo zapitati da li su ti mediji zaista slobodni imajući u vidu njihov model finansiranja.

Za kraj podsećam da je informacija osnov za donošenje odluka, ali da stanovništvo Srbije iste treba da crpi iz različitih izvora. Sve što treba da znate određujete sami i neprepuštajte to mediju. Pored toga, pretplatu plaćamo ( bez našeg pristanka), a za uzvrat ne dobijamo kvalitetne informacije, iako nam se RTS praktično smeje i ruga sloganom „Vaše pravo da znate sve“. I na kraju shvatite da je istina potkrepljena činjenicama i dokazima a ne zapaljivom retorikom. Mislite o tome kada budete uzeli glasački listić!

 

Blogopedija – Baza blogova

 

 

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

WordPress.com.

Горе ↑

%d bloggers like this: