Kako stvoriti mediji koji će vas zadržati u kući

Kao što znate, najstarijim sugrađanima i sugrađankama je zabranjen izlazak iz kuće. S tim u vezi oni su osuđeni da vreme provode ili sa porodicom ( ako imaju sreće ) ili sami. Kako da prekrate to vreme? Najbolji način dostupan ljudima koji ne koriste pametne telefone i računare su mediji. Pa hajde da vidimo šta rade mediji:

 
Sadržaji na televiziji su u glavnom repriznog tipa a živi program najčešće govori o Korona virusu. Slično važi i za radio. Nije se promenila činjenica da se radio po učestalosti informacija i obrazovnog saddržaja deli na privatni ( S, Naxi, Play i sl ) i na programe Radio Beograda. Privatne radiio stanice imaju svoju strogo definisanu poslovnu strategiju. Npr Naxi radio i svi programi koji se emituju u sistemu Naxi medije imaju svoju strogo određenu koncepciju koja podrazumeva da čak i kada bi Zemlju napao Asteroid voditelj ima nekoliko sekundi da o tome izvesti slušaoce a posle mora da pusti Gorana Karana ili bilo koju drugu pesmu koja je već na listi. 
Šalu na stranu, radio treba da bude saveznik i mediji koji će da zabavi najstarije sugrađane, a isto važi i za televiziju. S tim u vezi je neophodna proizvodnja programa koji će to da omogući.

Šta slušaju Beograd i Srbija

Kladim se da ako bi neki mediji uzeo kao relevantnu ciljnu grupu populaciju 65+ i za njih kreirao njima zanimljive sadržaje, kontakt programe i sve ostalo što je relevantno za ovu publiku, taj mediji bi zapravo učinio veliku stvar za psihologiju te populacije tokom vanrednog stanja.
Sad je vreme za:
Radio drame u nastavcima;
Kontakt programe i ankete;
Zabavne emisije;
Kvizove;
Muzičke želje, pozdrave i kontakt program.
Postavljanje radija kao servisa koji će spojiti najizolovanije penzionere i volontere koji će im doneti sve što treba.
 
Izazovno je zbog ograničenja kretanja i činjenice da su u mnogim medijima tokom vanrednog stanja angažovane samo informativne redakcije i tehničke ekipe, ali to je posao koji bi mogao da se odradi čak i od kuće.
Danas postoje programi koji omogućavaju kontrolu računara na daljinu, ali isto tako su i Internet veze jako dobre, tako da bi voditelj mogao da radi od kuće.
 
U programu je prihvatljivo da postoje informacije o Korona virusu ali ne da se građanstvo konstantno bombarduje pričama samo o ovoj temi. Zamislite da imate 65+ i da ne koristite Internet. Koliko bi vas to smorilo?

Priče planinskih sela

Televizija bi pored informativnog programa mogla da napravi „malu školu upotrebe Interneta“. Ta emisija bi mogla kontinuirano da se prikazuje. Lično poznajem mnogo starih ljudi koji imaju pametne telefone ali koji se plaše da koriste Internet misleći da ako preteraju moraće celu penziju da daju na račun. Zato bi bilo idealno da televizije koje su na sjajan način preuzele odgovornost za obrazovanje najmlađih počnu i najstarijima da usađuju veštine 21 veka. Čak bi bilo interesantno da takav program vodi osoba sa dobrim smislom za humor a koja pritom dobro objašnjava i eto nama napretka u izolaciji. 
 
Apelujem na sve medijske radnike i radnice da prilikom kreiranja programa imaju svest o tome da postoje ljudi kojima su oni sada jedini prozor u svet. Zato je važno da pored redovnih izveštaja o aktuelnoj situaciji mediji počnu da motivišu stare da ostanu kod kuće i prate njihov sadržaj. 

Blogopedija – Baza blogova

One thought on “Kako stvoriti mediji koji će vas zadržati u kući

Add yours

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

WordPress.com.

Горе ↑

%d bloggers like this: